Eksport wiadomości oraz zgłaszanie podejrzanego e-maila

Microsoft Outlook

1. Kliknij temat wiadomości, którą chcesz zapisać.

[PNG]


2.Kliknij menu Plik w lewym górnym rogu.

[PNG]


3. Z menu systemu Windows wybierz Zapisz jako.

[PNG]


4. Wybierz miejsce, w którym chcesz zapisać plik.

[PNG]


5. Upewnij się, że w polu Zapisz jako typ widnieje Format wiadomości programu Outlook – Unicode (*msg) i kliknij przycisk Zapisz.

[PNG]


6. Wróć na stronę https://incydent.cert.pl.

7. Wybierz – Osoba fizyczna / inne podmioty.

[PNG]


8. Wybierz kategorię zgłoszenia - Podejrzana wiadomość e-mail.

[PNG]


9. Uzupełnij formularz. Podanie danych kontaktowych nie jest obowiązkowe.

[PNG]


10. Zanim dodasz załączniki i wyślesz formularz, kliknij Nie jestem robotem.

[PNG]


11. Czas załączyć wcześniej zapisany plik. Możesz przeciągnąć go w wyznaczone miejsce lub wybrać plik w oknie dialogowym.

[PNG]


12. Zaznacz zgody i wyślij zgłoszenie.

[PNG]