Eksport wiadomości oraz zgłaszanie podejrzanego e-maila

Gmail

1. Kliknij temat wiadomości, którą chcesz zapisać.

[PNG]


2. Kliknij ikonę z trzema pionowymi kropkami (ikona Więcej). Wyświetli się lista opcji.

[PNG]


3. Z listy wybierz Pobierz wiadomość.

[PNG]


4. Plik z wiadomością w formacie .eml zostanie pobrany automatycznie. Znajdziesz go w folderze, w którym zapisywane są pliki pobrane z internetu. Najczęściej jest to folder Pobrane.

[PNG]


5. Wróć na stronę https://incydent.cert.pl.

6. Wybierz – Osoba fizyczna / inne podmioty.

[PNG]


7. Wybierz kategorię zgłoszenia - Podejrzana wiadomość e-mail.

[PNG]


8. Uzupełnij formularz. Podanie danych kontaktowych nie jest obowiązkowe.

[PNG]


9. Zanim dodasz załączniki i wyślesz formularz, kliknij Nie jestem robotem.

[PNG]


10. Czas załączyć wcześniej zapisany plik. Możesz przeciągnąć go w wyznaczone miejsce lub wybrać plik w oknie dialogowym.

[PNG]


11. Zaznacz zgody i wyślij zgłoszenie.

[PNG]